Zápas o charakter RTVS. Globalistické sily sa ozvali

Ladislav Kováčik
14.04.2018 5 119 achív

Najnovším frontom boja globalistických a proslovenských síl na Slovensku sa stal verejnoprávny telerozhlas RTVS. Ten od augusta 2017 vedie Jaroslav Rezník, ktorý predtým viedol tlačovú agentúru TASR.

Prvý vážny spor v súvislosti s Rezníkovým vedením média vypukol v RTVS v januári 2018, keď bola pozastavená investigatívna relácia Reportéri. Tento spor bol neskôr prehlušený dianím okolo Kuciakovej vraždy, ale najnovšie sa objavil nový, v pozadí ktorého boli práve odznaky s nápisom „All for Jan“, vyjadrujúce solidaritu so zavraždeným novinárom.

Otvorený list

Voči noseniu odznakov mal v súvislosti so zachovaním neutrality v spravodajstve RTVS výhrady šéf spravodajstva a publicistiky telerozhlasu Vahram Chuguryan, ktorý to tlmočil svojim kolegom. Namiesto pochopenia sa však 4. apríla dočkal otvoreného listu, v ktorom sa približne 60 zamestnancov RTVS obracia na divákov a poslucháčov s tým, že atmosféra v RTVS je napätá a dotyční bojujú s nedôverou k ich nadriadeným. Podpísaní redaktori a editori odmietajú údajný tlak manažmentu, aby ich „reportáže a diskusie umelo vyvažovali osoby, ktoré koketujú s dezinformačnými médiami, absentuje u nich expertíza na danú oblasť, prípadne sa netaja politickými ambíciami“. Taktiež vedeniu RTVS vyčítajú, že nepredstavil „hmatateľnú víziu, ktorá by prácne vybudovanú kvalitu spravodajstva zachovala a ďalej posúvala“ a varujú pred ohrozením verejnoprávnosti média. Medzi signatármi nájdeme mená ako Zuzana Kovačič Hanzelová, Martin Strižinec či Juraj Hajko.

 

Rezník odpovedá

Rezníkovské vedenie RTVS na svoju reakciu nenechalo dlho čakať. Prišlo so stanoviskom, podpísaným štyrmi kľúčovými osobami: samotným generálnym riaditeľom média Jaroslavom Rezníkom, spomínaným šéfom spravodajstva a publicistiky Vahramom Chuguryanom a dvomi vedúcimi televízneho aj rozhlasového spravodajstva Hanou Lyons a Petrou Stano Maťašovskou.

Zástupcovia vedenia zdôrazňujú, že „nový manažment spravodajstva začal realizovať účinné kroky, aby spravodajstvo RTVS bolo objektívne, vyvážené, nestranné a plnilo základnú informačnú službu pre širokú verejnosť“ a časť redaktorov obviňujú z hľadania vnútorného aj vonkajšieho nepriateľa a z toho, že robia z divákov a poslucháčov rukojemníkov.

Za vznik konfliktu vinia hlavne „neistých a neskúsených redaktorov“. Podľa vedenia v posledných rokoch mnohých mladších redaktorov neviedli tí skúsenejší a tak spravodajská tvorba dosiahla také „bezbrehé parametre, že neraz obťažuje diváka a poslucháča neprofesionalitou, tendenčnosťou, vsúvaním vlastných názorov, či emočne prehnanou interpretáciou“. Signatárov listu obvinilo, že nemajú úprimnú snahu o konštruktívnu diskusiu a odborné napredovanie a vyjadrilo ochotu diskutovať o akejkoľvek odbornej téme z očí do očí, „slobodne a nezávisle“.

 

Reakcie politikov

Z politikov na otvorený list zareagoval poslanec Marek Maďarič (Smer-SD), ktorý mu vyjadril pochopenie a varoval pred hazardovaním s dôveryhodnosťou, nadobudnutou v minulých rokoch, pričom poukázal na odchod redaktorky Oľgy Bakovej. Odlišný názor mal však jeho kolega z poslaneckého klubu Smeru Ľuboš Blaha, ktorý pripísal otvorený list skupine „neoliberálnych aktivistov v RTVS“ a pozastavil sa nad formuláciou, že diskusie majú údajne „umelo“ vyvažovať „osoby, ktoré koketujú s dezinformačnými médiami“.

Blaha pritom poukazuje na jednostrannosť diskusií a reportáží RTVS a tvrdí, že pokiaľ sa človek chce dostať k iným názorom, musí sa obrátiť práve k tzv. alternatívnym médiám. „Tie citujú autorov, ktorí majú iný názor, či už zľava (Chmelár, Blaha, Krejčí, Fábry atď.) alebo sprava (Čarnogurský, Klaus atď.). Ale ak vás tieto weby citujú, tak to vlastne znamená, že „koketujete“ s webmi, ktoré Hanzelová a Dobšinský stopercentne vyhodnotia ako „dezinformačné“.

A podporia to určite nejakou štúdiou Nadácie otvorenej spoločnosti, alebo projektom Konšpirátori.sk, ktorý tvoria dvorní rusofóbovia ako Smatana, Hvorecký či Fulmek,“ píše Blaha. A svoj príspevok uzatvára tým, že za chod verejnoprávneho média je zodpovedný jeho manažment a nie neoliberálni aktivisti, či redaktori SME a Denníka N. „Okupácia verejnoprávneho priestoru neoliberálmi musí skončiť,“ tvrdí doslova.

 

RTVS je aj naše médium

Myslím si, že k tomuto stručnému prehľadu najnovšieho diania v RTVS netreba priveľa dodávať. To, že globalistické sily majú navrch v mainstreamových médiách, vrátane RTVS, je už dlhodobo jasné, každému, kto má oči a uši, i keď nemusí dianie v týchto médiách sledovať detailne. Dôvera občanov v tieto tradičné médiá klesá a ľudia sa presúvajú k „alternatíve“. Tak sa aj stalo, že stránka alternatívneho spravodajského webu Hlavné správy dosiahla v marci prvýkrát čítanosť na úrovni až milión unikátnych návštevníkov (Na porovnanie, Denník N podľa vlastných slov dosiahol počet 2,2 milióna). Pokiaľ ide o súkromné médiá, človek môže vyjadriť protest voči aktuálnemu stavu jednoducho ich nesledovaním – ale v prípade RTVS koncesionárske poplatky musí platiť v zásade každý. Tento konflikt by sme preto mali vnímať o to citlivejšie. RTVS nie je len „nejaké“ médium, je to vlastne „naše“ médium. Nás všetkých, nielen spomínaných globalistov. Treba to ustavične pripomínať – spomínanej časti redaktorov a aktivistom, ale tiež tým, ktorí sú voči danému problému ľahostajní.

-------------------------------------------------------------------------

TRIČKO SLOVENSKÉHO HNUTIA OBRODY

Prichystali sme pre vás nové tričká Slovenského Hnutia Obrody. Tričko SHO je k dispozícii v našom internetovom obchode www.vlastenec.sk alebo zavolajte na tel. číslo 0908 800 782. Odkaz na tričko: TU

--------------------------------------------------------------------------

TIP: Jedna z najkrajších šiltoviek so štátnym znakom Slovenskej republiky. Šiltovku si môžete objednať na stránke www.vlastenec.sk, alebo na čísle 0908 800 782.

Pridaj komentár