S úžasom sledujem, ako sa niektoré iniciatívy, politici, ba dokonca aj obchodné reťazce pokrytecky a zištne ujímajú témy ochrany životného prostredia a klímy. To je bohapusté farizejstvo, keď…
Sa po rozdelení kadejakých dotácií objavujú rôzne „ekoskupiny“, ktoré v konečnom dôsledku a výsledku viac urobia pre marketing seba alebo niekoho (kto ich zaplatil), ako pre životné prostredie. Mám na mysli aj ekoteroristov, ktorí by najradšej všetkým svojim názorovým oponentom zakázali čo i len dýchať. Pravdaže, „pre dobro klímy“. Ale pre jej skutočné dobro (okrem ziapania prázdnych hesiel na námestiach našich miest a buzerovania pospolitého ľudu za prirodzený spôsob života) v živote (nezištne) nezasadili čo i len jeden strom.
Niektorí starostovia / primátori obcí a miest roky sľubujú kanalizáciu a pred voľbami „symbolicky“ vysádzajú stromčeky, opíjajú ľudí pri tom rečami o jej vy-/ dobudovaní v prípade, že ich znovu zvolia. Určite to poznáte. Zväčša je to začarovaný kruh, ktorý sa o štyri roky znovu opakuje. A tak splašky, ktoré ľudia vypúšťajú do jarkov a potokov, veselo zamorujú ornú pôdu a zdroje pitnej vody…
Niektorí politici hovoria o znižovaní podielu CO2 / „klimatickej zodpovednosti“ a vzápätí sa vyvážajú na „žrútoch“, ktorých spotreba ich vôbec netrápi. Veď, čo by aj? Oni si to jednoducho môžu dovoliť! Veď ich lobing na elektromobily nie je zadarmo.
Obchodné (zahraničné) reťazce rušia alebo obmedzujú vo svojich prevádzkach plastové igelitky / vrecúška, nahrádzajú ich „ekologickejšími“ variantmi z papiera a látky, a vzápätí na svoje pulty čoraz masívnejšie dovážajú stovky až tisícky kilometrov ďaleko vyrobené základné potraviny, ako je maslo (z Nemecka), mlieko (z Česka), hydina (z Brazílie) či zelenina (z Egypta) a pomaly každý jeden plátok salámy je zabalený v celofáne! A nie, nie je to na prianie zákazníka, ale preto, aby toho reťazec predal viac. Teda aj zarobil viac…
Mohol by som pokračovať, ale myslím si, že každý rozumný čitateľ tohto článku pochopil, o čo mi v ňom išlo. Ak nie, tak to zhrniem v nasledujúcich riadkoch…
Išlo mi o to, aby som poukázal nielen na farizejstvo niektorých ľudí, ale aj narastajúci trend zneužívania tejto agendy zväčša práve takými ľuďmi, ktorí v živote nezdvihli zo zeme jedinú plastovú fľašu a pre ktorých sú peniaze viac, ako nejaké životné prostredie a klíma. Tejto témy sa ujímajú zištne, a preto nikdy nič prospešné pre vás – nás a naše spoločné životné prostredie nedosiahnu.
Myslite kriticky, majte sa na pozore a sledujte každú jednu, nielen „eko-“ aktivitu hlavne, ale nielen politikov. Sledujte a vyhodnocujte. Inak hrozí, že sa opäť necháte nachytať…
Pozrite sa, ako sme my v rámci nášho úspešného ekologického projektu Nebuď sviňa, v našom voľnom čase, pomohli životnému prostrediu TU.
Autor článku Pavol Poprocký je člen predsedníctva Slovenského Hnutia Obrody.
————————
Prečítajte si tiež: SHO: Mentálne ekoznevýhodnené elementy opäť úradovali. Štefan Polačik: Ako svine!
————————
————————–——
Staňte sa aj vy čitateľom novín Právo Národa.
Právo Národa sú noviny, ktoré vydáva občianske združenie Slovenské Hnutie Obrody, cieľom ktorých je formou písaného slova upevňovať vlastenectvo, zdravé hodnoty a ochraňovať slovenskú štátnosť. Prvé číslo našich novín vyšlo 18. apríla 2001. Ak máte záujem stať sa čitateľom nášho dvojmesačníka, kontaktujte nás na pn@sho.sk alebo vyplňte formulár a naše noviny budete dostávať pravidelne prostredníctvom Slovenskej pošty.
————————–—–