Rusko stavia diaľnice ako na bežiacom páse. Diaľnica do Košíc? Možno v roku 2026

Rusko v septembri dokončilo svoju ďalšiu diaľnicu, ktorá má dĺžku 700 km a spája Moskvu s Petrohradom. Diaľnica má na väčšine úseku 8 prúdov, vo vyťažených úsekoch 10 prúdov (5 a 5 každým smerom). Na diaľnici sú každých 20 km vystavané miesta pre odpočinok a maximálna povolená rýchlosť je stanovená na 150 km/hod. Zaujímavosťou je aj fakt, že veľká časť diaľnice vznikla v mokrých lokalitách s močiarmi a bažinami a na celej diaľnici sú desiatky mostov a nadjazdov. Nehovoriac o tom, že ruskí stavbári sa počas jej výstavby museli predierať aj kilometrami tajgy, museli vykonať 63 miestnych úprav povrchu, 66 nových hydro-botanických stanovíšť či zvieracie prechody slúžiace ako migračné trasy pre najrôznejšie druhy zvierat. Na niektorých miestach bolo dokonca nutné dosypať až 4 – 6 metrov vyťaženej nestabilnej pôdy. A aj napriek týmto zlým podmienkam dokázali Rusi tento úsek 8 až 10 prúdovej diaľnice postaviť za 9 rokov!

—————————-

Prečítajte si tiež: SHO: Volebný program vám predstavíme 28. októbra. V deň výročia narodenia Ľudovíta Štúra

—————————-

Ako je možné, že Rusko dokáže vybudovať 700 km diaľnice za 9 rokov a Slovensko nie je schopné od roku 2007 dokončiť pár úsekov diaľnice D1, ktorá by konečne prepojila Bratislavu s Košicami? Veď už prvá Ficova vláda sľúbila, že bude táto diaľnica dokončená v roku 2010, čo sa následne každoročne predlžovalo a termín jej dokončenia je zatiaľ v nedohľadne. Ten sa opäť posunul, a to na rok 2026. A to nehovorím už o tom, že celá diaľnica D1 od Bratislavy až po ukrajinskú hranicu (po Veľké Kapušany) má byť dostavaná až niekedy v roku 2040. Ani za 20 rokov teda nie je schopná slovenská vláda dokončiť pár úsekov tak dôležitej diaľnice, ktorá by mala byť pre štát prioritou, pretože spája západ krajiny s jej východom! V čom to asi tak bude? V technológiách asi ťažko, keďže žijeme vo vyspelom svete. Žeby to všetko stálo na ľuďoch (najmä politikoch a ich kumpánoch z dosadených firiem), ich charaktere, chamtivosti a nenásytnosti po peniazoch? Bohužiaľ presne tak to je. A pokiaľ týchto ľudí konečne neodstavíme od ich korýt bude to stále rovnaké, ba ešte horšie.

Rusko už spustilo ďalší projekt – výstavbu 2 000 km Poludníkovej diaľnice v celkovej hodnote vyše 8 miliárd eur, ktorá bude súčasťou projektu Novej hodvábnej cesty a ktorá má prepojiť Európu s Čínou! Koľko by takáto výstavba trvala asi tak na Slovensku? Nehovoriac o tom, že v roku 2018 ruská vláda rozhodla, že do roku 2024 investuje ďalších 100 miliárd USD, čoho výsledkom má byť 5 200 km rýchlostných ciest, čím celková dĺžka rýchlostných ciest v Rusku dosiahne 7 600 km!

Autor: Martin Bago

—————————

Prečítajte si tiež: Slovenský juh potrebuje cestu hodnú 21. storočia. A nie väčšie dvojjazyčné tabule

—————————

A takto sa stavia v Rusku. Zdroj fotiek: autoforum.cz

————————–

Staňte sa aj vy čitateľom novín Právo Národa.

Právo Národa sú noviny, ktoré vydáva občianske združenie Slovenské Hnutie Obrody, cieľom ktorých je formou písaného slova upevňovať vlastenectvo, zdravé hodnoty a ochraňovať slovenskú štátnosť. Prvé číslo našich novín vyšlo 18. apríla 2001. Ak máte záujem stať sa čitateľom nášho dvojmesačníka, kontaktujte nás na pn@sho.sk alebo vyplňte formulár a naše noviny budete dostávať pravidelne prostredníctvom Slovenskej pošty.

————————-

Podporte nás

Dámy a páni! Slovenské Hnutie Obrody od začiatku svojej činnosti stojí pevne na pozíciách slovenskej štátnosti a objektívnej pravdy. A tak tomu bude aj naďalej. ALE... Aby sme mohli rozšíriť komunitu uvedomelých ľudí slovenských, tak na to potrebujeme aj vašu pomoc.


This will close in 0 seconds